Trwa ładowanie strony...

Powrót Blog ekspercki

Jaromir Paszek
Menadżer ds. Kontraktów

17 kwiecień 2015

Po co firmom e-commerce natychmiastowy dostęp do stanów magazynowych on-line?

Powrót Blog ekspercki

Jaromir Paszek
Menadżer ds. Kontraktów

17 kwiecień 2015

Po co firmom e-commerce natychmiastowy dostęp do stanów magazynowych on-line?

E-commerce to bardzo wymagający i konkurencyjny rynek, na którym z biznesowego punktu widzenia ważne są przede wszystkim dwa elementy: jak najniższe koszty działania i jak najwyższy poziom obsługi. Spełnienie tego ostatniego warunku utożsamiane jest z zapewnieniem klientowi pełnej informacji na temat towaru, czasu i kosztów dostawy. Mowa tu zarówno o zgodności dostawy z zamówieniem, jak i możliwości dostarczenia przesyłki w deklarowanym terminie.

Niestety, wiele e-sklepów oferuje klientom towar nie posiadając go na magazynie. Efekt jest nietrudny do przewidzenia. Klient czeka wiele dni na towar, za który często już zapłacił, co w świecie online, który przyzwyczaił nas do szybkiej reakcji, jest nie do zaakceptowania. Taka sytuacja oznacza często dla sklepu nie tylko utratę reputacji, ale i klienta.

Nic więc dziwnego, że w branży e-commerce jednym z najważniejszych rozwiązań IT staje się system WMS. Oczywiście sklepy korzystają także z samego modułu gospodarki magazynowej, ale okazuje się on zwykle niewystarczający. Nie pozwala na kontrolę i wzrost efektywności pickingu, nie sprawdzi się też przy dużych wolumenach towarów w magazynie i dużej rotacji. Nie pozwoli także przeprowadzić skomplikowanej kompletacji.

Podstawową zaletą systemu WMS i posiadania aktualnej informacji o stanach magazynowych jest możliwość zlokalizowania każdego asortymentu, a dzięki pełnej kontroli numerów seryjnych, również prześledzenia jego drogi. W praktyce oznacza to dostarczenie klientowi dokładnej informacji o możliwości zrealizowania wysyłki. Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań zintegrowanych, w których dostęp online do stanów magazynowych jest tylko jednym z elementów większej całości. Wynika to z konieczności redukcji kosztów, a więc także zapasów magazynowych, potrzeby planowania stanów magazynowych w czasie i dążenia do automatyzacji procesów handlowych. Technologia może zminimalizować ryzyko pomyłek, zminimalizować koszty wszędzie tam, gdzie to możliwe, ale tylko dzięki integracji danych z wielu źródeł jest to wykonalne.

Optymalnym rozwiązaniem jest integracja systemu WMS z systemem ERP lub też wdrożenie ERP z funkcjonalnością WMS. E-sklep ma wówczas nie tylko dostęp do wielu informacji na temat sprzedawanych produktów, rotacji na magazynie, historii zakupów, zamówień czy stanów minimalnych, ale może również zautomatyzować procesy, dzięki integracji z funkcjonalnościami: finansowo-księgową, transportową czy CRM. Integracja wielu obszarów i zgromadzenie w jednej bazie wszystkich danych z prowadzonej przez firmę działalności umożliwia również przeprowadzenie wszelkich form analiz sprzedaży, skuteczności akcji marketingowych, rotacji towarów czy cen konkurencji, niezbędnych w przypadku branży handlowej. Warto zauważyć, że system ERP wdrożony w e-sklepie połączony jest często z systemami tej klasy innych dostawców i dzięki temu umożliwia automatyczną wymianę danych czy dokumentów księgowych na poziomie zamówień, zakupów i sprzedaży.

Komunikat cookies

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.