Sukces wysokiej jakości

Na globalnym i konkurencyjnym rynku firmy muszą oferować produkty najwyższej jakości.

Wysoka jakość pozwala firmom wejść na wyższy poziom i uniezależnia od aktualnej sytuacji na rynku – mówi Dominik Tomczyk z Polwaxu. O sukcesie mogą myśleć tylko te, których produkty są najwyższej jakości. Dewizą liderów produkcji może być parafraza sloganu wyborczego Billa Clintona — „Jakość głupcze!”.

Jakość i dobry produkt zawsze się obronią — mówi Dariusz Gujda z zarządu firmy Melex. Dyrektor Gujda wie co mówi, ponieważ pojazdy z logo mieleckiej firmy na rynku obecne są od ponad 40 lat. Melex jako jedna z pierwszych polskich firm produkcyjnych podbiła rynek w Stanach Zjednoczonych i to nie tylko za sprawą niskiej ceny. Jak tłumaczy dyrektor Gujda — nasze pojazdy były konkurencyjne nie tylko ze względu na niską cenę, ale także wysoką jakość wykonania.

Droga obrana przez Melex okazała się słuszna. Przedsiębiorstwo dostarczało uniwersalne i innowacyjne produkty, które sprawdzały się i nadal sprawdzają, pod każdą szerokością geograficzną. Jednak na samej produkcji firma nie poprzestawała. Duży nacisk kładziony był na profesjonalną obsługę posprzedażową — dostępność części zamiennych, szybki i skuteczny serwis to znak rozpoznawczy lidera z Mielca. „To tzw. „user experience” – doświadczenia użytkownika decydują o tym, czy klient kupi nasz produkt ponownie i poleci go innym” – wyjaśnia Dariusz Gujda, któremu wtóruje Dominik Tomczyk z Polwaxu — Wysoka jakość pozwala firmom wejść na wyższy poziom i uniezależnia od aktualnej sytuacji na rynku. Przedsiębiorstwo produkcyjne nie konkuruje wówczas na poziomie ceny, a swojego know how. To daje jej większe poczucie bezpieczeństwa, a przedsiębiorstwo nie jest uzależnione od rynkowych wahań — komentuje. Polwax, to firma, która wyrosła w strukturach Grupy Lotos, a po 18. latach od powstania, jest jednym z czołowych producentów wosków z parafin w naszej części kontynentu. Przedsiębiorstw z Jasła podbiło rynki w Europie, dzięki dużemu naciskowi na jakość. Nasi partnerzy często pytają nas, jak firma, która na rynku jest od prawie dwóch dekad, może mieć takie pomysły i rozwiązania, jakie my oferujemy. Są pod dużym wrażeniem tego, jak szybko rozwinęliśmy się i jak ambitne mamy plany – mówi Dominik Tomczyk.

Czytaj cały artykuł

Art-21