Zarządzanie Projektami
Zarządzanie Projektami to moduł przeznaczony dla zespołów projektowych, które chcą poprawić swą komunikację, uprościć procesy podejmowania decyzji oraz kończyć projekty na czas i zgodnie z budżetem. Moduł zapewnia zintegrowane środowisko wieloprojektowe, w którym kierownicy zespołów mają stały dostęp do centralnej bazy dokumentów, zadań i kontaktów, zarządzają dokumentacją projektową, alokują zasoby i koszty, a także monitorują i zarządzają przebiegiem projektów.
W pełni wkomponowany w system ERP obszar projektów jest w pewnym sensie „nadrzędnym” w stosunku do współpracujących modułów – z jego poziomu następuje często inicjacja kluczowych procesów oraz agregacja danych i dokumentów, które operacyjnie realizowane są przez dedykowane funkcjonalności w innych częściach systemu. Moduł z powodzeniem wykorzystywany jest zarówno przez przedsiębiorstwa realizujące skomplikowane projekty dla inwestorów zewnętrznych, jak i przez jednostki organizacyjne, które poprzez swoją specyfikę działania prowadzą projekty wewnętrzne (np. działy R&D, działy konstrukcyjne, projektowe) na rzecz innych jednostek.
Szablony projektów
Zarządzanie zasobami
Generacja dokumentów
Wersjonowanie
Protokoły odbioru
Repozytorium dokumentacji
Analiza przychodów i kosztów
Kastomizowalne wtyczki
Zarządzanie zasobami
Moduł pomaga menadżerom zespołów szybko wyszukiwać i przydzielać odpowiednich pracowników i zasoby do prac nad projektem. Co istotne, zasoby którymi posługujemy się w projektach to źródłowe, odpowiednio odfiltrowane, kartoteki z pozostałych obszarów systemu ERP takie jak osoby, materiały (indeksy), usługi, środki transportu czy wydziały. Dzięki temu działania podjęte z poziomu projektu skutkują natychmiast odpowiednimi zadaniami lub dokumentami pojawiającymi się w obszarach operacyjnych – np. zadaniem do podjęcia przez pracownika widocznym w jego kalendarzu, zapotrzebowaniem do obsłużenia przez działy zakupu, dokumentem magazynowym do realizacji wydania itp. Realizacja danego zadania lub dokumentu (np. faktyczne wydanie materiału lub wystawianie karty pracy) wpływa natomiast, w czasie rzeczywistym, na analizy widoczne od strony projektu.
Szablony projektów
Moduł umożliwia automatyzację planowania i przebiegu projektu dzięki wykorzystaniu predefiniowanych szablonów, zawierających gotową strukturę etapów i zadań projektu. Zadania projektowe mogą posiadać przypisane już wstępnie zasoby, które zawsze są wykorzystywane dla danego rodzaju projektu. Odpowiednio przygotowane definicje projektowe pozwolą na automatyzację działań, poprzez standardowe sekwencję zdarzeń i dokumentów generowanych dla modułów operacyjnych aplikacji. Szablony mogę też powstawać na bazie modelowo przeprowadzonego, faktycznego projektu. Użycie szablonów projektów pozwala znacznie zredukować czas planowania i daje możliwość swobodnego łączenia indywidualnego planowania z użyciem gotowych wzorców. Dzięki temu każdy etap projektu może być planowany i realizowany zgodnie ze swoim charakterem i wymogami.
Dokumenty projektu
Zarządzaj całą dokumentacją dotyczącą projektu z 1 miejsca. Mowa tu nie tylko o załącznikach, przypinanych do poszczególnych projektów lub jego etapów ale także o wszystkich dokumentach źródłowych generowanych przez działy operacyjne! Zestaw zakładek „Dokumentów projektu” prezentuje wszystkie wygenerowane w pozostałych modułach systemu ERP dokumenty związane z projektem, takie jak oferty, zamówienia, umowy, dokumenty magazynowe, karty pracy, karty drogowe, zapotrzebowania, protokoły zakupy i sprzedaży, reklamacje, a także zadania przydzielane członkom zespołów wraz z aktualnym stopniem ich realizacji. Wszystko to z dokładnością do całego projektu lub danego etapu bądź zadania i dostępem do dokumentu źródłowego po 1 kliknięciu!
Analiza przychodów i kosztów
Optymalne zarządzanie budżetem projektu to kluczowy element sukcesu biznesowego. Dlatego jeśli prowadzisz projekty, potrzebujesz analizy przychodów i kosztów powiązanej z całym systemem ERP. Największą zaletą Analizy przychodów i kosztów dostępnej w rozwiązaniu BPSC jest kompleksowa integracja z modułami operacyjnymi i modułem finansowo-księgowym. Dzięki temu nie musisz już przekopywać się przez sterty dokumentów czy raportów – wszystko, co potrzebujesz, jest w jednym miejscu! W Analizie uzyskujesz dostęp do wartości wynikających z na bieżąco wprowadzanych dokumentów, porównując ich wpływ na aktualną realizację, odnosząc się do budżetu planowanego oraz śledząc powstałe odchylenia wartościowe i procentowe. To nie tylko oszczędność czasu, ale także pewność, że Twoje decyzje są oparte na najbardziej aktualnych danych. Zapomnij o ręcznych obliczeniach i błędach w budżetowaniu. Sprawdź jak rozwiązanie BPSC pomoże transformować Twoje projekty.