Zwiększ wydajność produkcji dzięki naszemu nowemu rozwiązaniu opartemu na sztucznej inteligencji! Poznaj Prodaso

Lumiko stawia na Impuls EVO

Lumiko

Efektywność operacyjna i precyzyjne rozliczanie kosztów w centrum uwagi

Spółka Lumiko, producent i dystrybutor produktów mlecznych, inwestuje w system zintegrowany. Przedsiębiorstwo z Łukowa postawiło na Impuls EVO, którego dostawcą jest BPSC. Wdrożenie ma na celu zinformatyzowanie obszarów wcześniej niezdigitalizowanych oraz rozliczanie kosztów.

Jak wynika z badania zrealizowanego przez ABB, aż 81 proc. firm w Polsce uważa, że rosnące koszty energii są dla nich zagrożeniem. W ciągu ostatniego roku z powodu wyższych rachunków za prąd przedsiębiorcy byli zmuszeni obniżyć marże (40 proc.) i zwiększyć ceny wyrobów gotowych (31 proc.).

Producenci zmagają się z coraz wyższymi kosztami prowadzenia swoich działalności, co generuje większe wymagania dotyczące efektywności operacyjnej. W tej sytuacji nie powinien dziwić fakt, że firmy z sektorów energochłonnych, np. z przemysłu spożywczego, zaczęły kłaść większy nacisk na planowanie i harmonogramowanie produkcji. — zauważa Andrzej Szubryt z BPSC.

Dziś czynników zewnętrznych wpływających na sytuację producentów żywności jest wiele: regulacje prawne, preferencje konsumentów, ceny półproduktów, koszty pracy, czy wspomniana energia. Dlatego firmy potrzebują większej kontroli i możliwości optymalizacji swoich procesów.

Jedną z firm, która stanęła przed koniecznością inwestycji, jest Lumiko. Spółka z siedzibą w Łukowie, zajmująca się produkcją i dystrybucją produktów mlecznych, podjęła decyzję o zainwestowaniu w system zintegrowany. Wybór padł na popularny w branży spożywczej Impuls EVO, dostarczany przez firmę BPSC.

Optymalizacja i kontrola kosztów

Celem wdrożenia było ucyfrowienie obszarów działania, które do tej pory nie były zdigitalizowane. W ramach tych działań zostały wprowadzone terminale dotykowe na linii produkcyjnej, umożliwiające precyzyjne ważenie i monitorowanie produktów w czasie rzeczywistym. Wdrożono także nowe procedury kontroli jakości w laboratorium oraz zastosowano oprogramowanie do zarządzania magazynami (wraz z WMS). W obszarze finansów i księgowości planowane jest wdrożenie systemu obiegu faktur. Cały proces ma na celu zwiększenie efektywności, poprawę jakości i optymalizację zarządzania w firmie.

Digitalizacja tych obszarów ma na celu zwiększenie efektywności oraz poprawę kontroli nad procesami. — mówi Prezes Zarządu Lumiko Sp. z o.o. Grzegorz Rudek.

Dla łukowskiej firmy kluczowe jest precyzyjne rozliczanie kosztów i w tym ma też pomóc Impuls EVO.

Liczymy, że system zintegrowany, dzięki automatyzacji i analizie danych, pomoże w dokładnym monitorowaniu i kontroli kosztów związanych z różnymi obszarami naszej działalności. Umożliwi to precyzyjne wyliczanie kosztów, co z kolei pozwoli nam na dokładniejsze planowanie budżetu i lepsze zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. — wyjaśnia Prezes Zarządu Lumiko Sp. z o.o. Grzegorz Rudek.